هوشمند سازی ویلا

روشنایی هوشمند
روشنایی هوشمند
آبان ۱۱, ۱۳۹۹
هوشمندسازی ساختمان
هوشمند سازی ساختمان
آبان ۱۱, ۱۳۹۹

 

فایل صوتی این متن

هوشمند سازی ویلا چیست؟

 هوشمند سازی ویلا یکی از امکاناتی محسوب می­شود که امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی و اینترنت در اختیار افراد قرار گرفته است. هوشمند سازی در حال حاضر در جنبه‌های زیادی از زندگی انسان ورود کرده است. یکی از کاربردهای هوشمند سازی در ویلا است. در این ویلاها، سیستم­ های هوشمندی نصب می­ شود که MBS نامیده می­ شود و هدف اصلی از نصب آن­ها، مدیریت فضای داخلی ویلا و ساختمان و تامین امنیت آن­ها است.

سیستم­های هوشمند یا MBS این امکان را در اختیار افراد قرار می­دهد تا بتوانند از راه دور، ویلا و ساختمان مورد نظر خود را کنترل کنند و امنیت آن را مورد بررسی قرار بدهند. نحوه کارکرد این سیستم­های هوشمند توسط یک کنترل که به وسیله اینترنت کار می­کند مدیریت می­ شود. ساخت و طراحی این کنترل به وسیله ترکیب چند نوع سخت­ افزار صورت گرفته است که نقش خود را با کمک نرم­افزارهایی قدرتمند ایفا می­کند.

در صورتی که بخواهیم هوشمند سازی ویلا را به صورت ساده­ تری توضیح دهیم باید بگوییم که ویلای هوشمند، ساختمانی است که تمام هماهنگی­ها و انجام کارهای درون آن با استفاده از یک واحد مرکزی انجام می­شود. به صورت معمول این واحد، یک رایانه یا گوشی هوشمند است و این امکان را در اختیار صاحب ویلا قرار می­دهد تا تمامی امور و کارهای ویلا را از درون قاب تلفن هوشمند خود کنترل و مدیریت کند. فرامین از طریق تلفن همراه به واحد مرکزی ارسال می­ شود و این واحد کنترلی، فرامین را به صورت کاملا دقیق به اجرا درمی­آورد. در جای جای ویلاهای هوشمند دوربین و سنسورهایی نصب می­شود که به سیستم MBS متصل شده­ اند تا این سیستم بتواند تمامی فعالیت­های خود را به بهترین شکل انجام بدهد. 

 

هوشمندسازی ویلا

هوشمندسازی ویلا

 

بیشتر بخوانیم : تجهیزات خانه هوشمند چیست؟

 

کاربرد امکانات سیستم هوشمند ویلا

در هنگام هوشمندسازی ویلا، تمامی بخش­ها و قسمت­های داخلی نظیر سالن پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و … و همچنین قسمت­های بیرونی ویلا نظیر در ورودی، راه­پله، استخر، باغچه و … نیز هوشمندسازی می­شوند. نصب سیستم­های هوشمند در ویلا می­تواند کاربردهای زیادی داشته باشد که از جمله آن­ها می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

  • کاربرد هوشمند سازی درب ورودی و پارکینگ ویلا

درب ورودی ویلا از جمله بخش­های مهم ویلا محسوب می­شود که در هنگام نصب سیستم هوشمندسازی یا MBS هوشمند سازی می­شود. خانه­ های ویلایی مکان­هایی گران قیمت هستند که بیشتر جهت گذراندن دوران تفریح مورد استفاده قرار می­گیرند و در بسیاری از ماه­های سال خالی هستند. به همین دلیل هوشمند کردن آن­ها می­تواند امکانات متنوعی را در اختیار صاحب ویلا قرار بدهد.

یکی از این امکانات ارسال یک اعلان به مالک ویلا در هنگام باز و بسته شدن درب، بدون اطلاع قبلی است. علاوه بر این صاحب ویلا این امکان را در اختیار دارد تا با استفاده از دوربین­های امنیتی نصب شده، نظارت کاملی بر روی درب ورودی ساختمان داشته باشد.

از دیگر امکانات جذاب و کاربردی که هوشمندسازی ویلا در اختیار مالک آن قرار می­دهد این است که مالک ویلا می­تواند به راحتی درب ویلا را برای هر فردی که بخواهد، بدون حضور در ویلا باز کند.

 

  • کاربرد هوشمندسازی استخر، سونا و جکوزی ویلا

 زمانی که سونا، استخر و جکوزی یک ویلا توسط سیستم هوشمند MBS هوشمندسازی می­شود، این امکان در اختیار صاحب ملک قرار می­گیرد تا در هر کجای دنیا یا هر نقطه از ویلا، امکان کنترل آن­ها را داشته باشد.

از جمله مواردی که با استفاده از سیستم هوشمند در این قسمت از ویلا، مدیریت و کنترل می­شود، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ تسفیه
  • نور محیط و سیستم روشنایی دکوراتیو کف استخر
  • تنظیم دمای محیط استخر و سیستم گرمایشی و سرمایشی آن
  • پمپ فشار آب جکوزی
  • فن تهویه هوا
  • سیستم گرمایش سونا 

صاحب ویلا می­تواند فقط با لمس کردن چند آیکون در تلفن هوشمند خود تمامی تنظیمات مورد نیاز خود را اعمال کند و از بودن در استخر، سونا یا جکوزی لذت ببرد. بدن اینکه برای فراهم کردن مقدمات آن اقدام خاصی کرده باشد.

 

  • کاربرد هوشمند سازی باغچه و آبنما

باغچه و آبنما از دیگر قسمت­های مهمی هستند که در هنگام هوشمند سازی ویلا مورد توجه قرار می­گیرند. آن­ها زیبایی خیره­ کننده­ ای در محیط ویلا ایجاد می­ کنند و مکان مناسبی برای استراحت کردن به شمار می­ آیند. اما آبنما و استخر به مراقبت و نگهداری نیاز دارند. سیستم هوشمند مورد استفاده در ویلا با یکپارچه­ سازی سیستم آبیاری، نگهداری از باغچه و درختان ویلا را ساده­تر کرده است. علاوه بر این امکان تنظیم و کنترل نورپردازی فضای باغچه و آبنما را برای صاحب ملک فراهم کرده است تا بتواند قبل از ورود به ویلا همه چیز را آماده کند.

 

بیشتر بخوانید : کاربرد سیستم روشنایی هوشمند

 

  • کنترل دما از راه دور

کنترل هوشمند دما از جذاب­ترین امکانات یک ویلای هوشمند به شمار می­آید. به صورت معمول ویلا مکانی است که افراد در اوقات فراغت خود و برای تعطیلات و تفریح به آنجا می­آیند. به همین دلیل ممکن است مدت زیادی را در ویلا حضور نداشته باشند.

حال فرض می­کنیم صاحب ویلا تصمیم بگیرد در یک روز سرد زمستانی یا برعکس یک روز گرم تابستانی به ویلا بیاید. در این صورت دمای ویلا یا بسیار سرد است یا گرم و شرجی و صاحب ویلا برای رسیدن دمای محیط به حالت مطلوب باید سیستم­ های سرمایشی یا گرمایشی را روشن کند.

حال در صورت هوشمند سازی ویلا شرایط کاملا متفاوت خواهد بود. صاحب ویلا می­تواند قبل از ورود به ویلا و از راه دور دمای محیط را تنظیم کند تا در هنگام ورود، شرایط مطلوب مهیا باشد.

 

هوشمندسازی ویلا

هوشمندسازی ویلا

 

  • افزایش امنیت و کاهش سرقت

 به صورت معمول ویلاها مکان­هایی بزرگ هستند که افراد فقط برای تفریح به آن­جا می­روند. به همین دلیل در بیشتر زمان­ها خالی هستند و کسی در آنجا حضور ندارد. اگر هم کسی در ویلا حضور داشته باشد محیط آن آنقدر وسیع است که کنترل تمام قسمت­های آن کار ساده­ای نیست.

ویلاهای هوشمند به وسیله برخورداری از برنامه شبیه­ ساز حضور در محل و متمرکز کردن دوربین­های امنیتی، پیشنهادهای جالبی برای تامین امنیت ویلا ارائه می­دهند. از جمله این پیشنهادات می­توان به بالا و پایین شدن پرده­ها، روشن و خاموش شدن چراغ­ها و حتی تلویزیون و … در ساعتی مشخص اشاره کرد. به صورتی که به نظر برسد افرادی در ویلا سکونت دارند.

علاوه بر این صاحب ویلا می­تواند تمامی تصاویر دوربین­های نصب شده در ویلا را در گوشی هوشمند خود به وسیله یک برنامه مشاهده کند. به همین دلیل با هوشمند سازی ویلا می­توان خیلی راحت به تمامی بخش­های آن نظارت کامل داشت. در سیستم هوشمند امکان قطع ضبط تصویر نیز در اختیار مالک ویلا قرار می­گیرد تا بتواند در هنگام حضور خود در ویلا دوربین­ها را خاموش کند.

 

 

سوالات متدوال

۱ هوشمند سازی ویلا چه مواردی را شامل می شود؟
هوشمند سازی ویلا شامل افزایش امنیت ویلا، کنترل دما از راه دور، هوشمندسازی باغچه و آبنما، هوشمند سازی درب ورودی و پارکینگ ویلا و هوشمند سازی استخر، سونا و جکوزی ویلا می شود.
۲ هوشمند سازی استخر و سونا شامل چه بخش هایی است؟
پمپ تسفیه، نور محیط و سیستم روشنایی دکوراتیو کف استخر، تنظیم دمای محیط استخر و سیستم، گرمایشی و سرمایشی آن، پمپ فشار آب جکوزی، فن تهویه هوا، سیستم گرمایش سونا.
۳ سیستم mbs چیست؟
سیستم­های هوشمند یا MBS این امکان را در اختیار افراد قرار می­دهد تا بتوانند از راه دور، ویلا و ساختمان مورد نظر خود را کنترل کنند و امنیت آن را مورد بررسی قرار بدهند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما